Älskar dig!

Jag älskar verligen mitt liv som mammaledig. Bara gå hemma och mysa med lilleman hela dagarna. Just nu känns det som att jag skulle vilja ha det så här hela livet. Samtidigt vill man ju ha ett jobb, veta att man har en inkomst. Tänk om man kunde gått hemma för samma peng. Sen behöver man ju komma ut för det sociala, känna sig något annat än mamma. Nu har ju alla andra mammakompisar börjat jobba så man hinner inte träffas så ofta som innan tyvär. Man går här mest hemma och väntar på att sambon ska komma hem. Tur min lilla busunger håller låda här hemma hela dagarna så varje dag är olika:)
 
Tänk va skönt om man vetat att i januari har man jobb. Då hade man kunnat njuta och slippa oroa sig i princip hela tiden! Nu gå jag ju faktiskt som arbetslös efter 21 nov men ser det som ett pluss att kunna mysa mer med lilleman. Tiden går så fort när de är små och jag vill inte missa en sekund!
 
Försöker tänka att allting löser sig.
 
Mitt allt! Älskar dig!
 
/Madelii
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh låter mycket mysigt :)
Du hittar nog något jobb ska du se :)

Tänkte höra lite om hur mycket ni gav för ert hus? Och vad eran kostnad i månaden hamnar på?
Vi har ju hittat ett hus vi vill ha men man är ju rädd att man inte ska ha råd och vill inte ge för mycket.
Så är lite nyfiken på vad ni gav :)

Hoppas förkylningen är bättre nu :)

Kram

2013-10-25 @ 00:31:12
Postat av: Linda

Aw, så fin bild på er, kan verkligen tänka mig det är mysigt att vara hemma med sitt lilla barn. Det med jobb löser sig alltid så småningom, på något sätt :)

2013-10-31 @ 14:34:49
URL: http://lillyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0