Sjukstuga

Usch! Vi har åkt på värsta influensan:( Elton Fick feber i onsdags förra veckan och hade 40 grader i 4 dygn innan den sjönk. Jag har oxå haft feber, huvudvärk och nu hostar lilleman och jag ikapp. Inne på 3dje dagen med värsta hostan. Kan inte sova, som tur väl är så sover E men jag har inte fått en blund på 3 nätter. Jag borde väl passa på att sova nu när plutte sover men hostan är hindret! Passa på att tvätta lite och städa om man hinner. Igår somnade vi båda två i över 2 timmar på dagen, det behövdes verkligen.
 
Får väl se om man får i E någon mat idag. Han har inte velat äta så värst mycket och jag förstår han, så ont jag haft i halsen hade jag inte heller velat. Håller tummarna på att vi blir bättre snart!
 
 
Igår fick Elton sin 1,5 års vaccination oxå (eftersom vi ska utomlands så fick han den tidigare) Så hoppas vi slipper några biverkningar nu när han varit/är så sjuk.
 
/Madelii

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Är det outhärdligt så ring och be om att få cocelana.
Det är jätte bra mot rethostan. Ring till din vårdcentral och säg att du hostar så du inte kan sova. Det är receptbelagd och innehåller morfin. Men det gör så att man kan sova. För får man inte sova så tar det längre tid för kroppen att bli frisk och återhämta sig. Så rekommenderar det!

Krya på er!


Svar: Tack! Ringde imorse till doktorn för hostan bara blev ännu värre. Har testat cocelana och molipect innan men cocilanan är snäppet bättre då man somnar lättare. Ska till apoteket och hämta sen:)
/Madeleine
None None

2013-10-22 @ 20:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0