2014-03-24

Idag är vi hemma. Bestämde mig igår att jag ska lyssna på min kropp när något är på tok. Tack vara en vän så bestämde jag mig, annars hade jag nog jobbat idag. På kvällen igår vart det inte bättre så gick in på bokningen och skrev mig otillgänglig idag. Får se om det blir jobb imån. Borde vara lite bättre då.
 
Idag ska vi laga kåldolmar, jag ville egentligen kålpudding för det är enklare men nädå, någon i huset ville ha kåldolmar. Vi gör ju matlista varje vecka. Inte alltid man följer dagen, beror på vad man är sugen på. men handlar hem till fem olika måltider så väljer vi utifrån listan vad vi vill ha just den dagen. Mycket bra då man alltid ha sakerna hemma:) Sen oftats så äter vi inte hemma på helgen eller lyxa till att lite beroende vad man vill ha då. Sen sparar jag alla matlistor så kan man kolla på dem när fantasin är som bortblåst;)
 
Veckans matlista:
Kåldolmar, potatis och sås
Kycklingwook
Pastasås
Hemmgjorda hamburgare
Ugnstekt falukorv med potatismos
 
/Madelii
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0