Bygget

Nu vill jag komma igång med bygget. Längtar efter att få inreda. Längtar även efter att få börja måla, tapetsera och välja golv. För ja, jag tycker allt sådant är roligt när man påbörjar något och sakta men säker se ett resultat :) Sen så när allt slit är klart får man börja inreda:) 
 
Vi har äntligen fått reda på när de ska börja. På tisdag får vi hem allt matrial till stommen och på onsdag ska de börja. Hoppas verkligen inget annat kommer ivägen. Jag åker till skolan igen nu på onsdag morgon och kommer hem på torsdag kväll så ska bli spännande:) Tror dock inget hunnit bli rest men de lär ju iaf börjat såga då:) 
 
Såhär ser det fortfarande ut. Fast igår hann vi åka till tippen med två fulla släp. Ett släp med skräp efter matrial och grejer och ett med  mina älskade syrenbuskar som vi var tvungna att såga ner när grävaren var här. Skönt att bli av med skräpet. Vi ska försöka köra bort att så ofta det går. Annars blir det väl bara liggandes och det kommer ta evigheter att köra iväg med sen om vi samlar allt på hög. Vi har nämligen sagt att vi ska ta hand om allt spill efter snickaren.
 
Sen har vi ju två stora högar med matjord och 3 högar med stora berg/stenar som ska köras bort. Men det kostar lite att få det bortkört så vi väntar tills vi vet var vi ligger med bygget. Men det ska oavsett bort. Vår tomt ser hemsk ut på den delen. Tur vi har en stor tomt som vi ändå kan använda:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0