Ögonläkare

I måndags hade jag en bokad tid hos ögonläkare.  Har sedan länge funderat på att göra så jag slipper glasögon. Har velat lite pga av alla mina funderingar och frågor.  Fick svar på det mesta och nu känner jag mig lugnare. Själva operation/lasern  går fort ca 8 sekunder på varje öga. Helt otroligt!  Jag har inte så stora fel på mina ögon heller så det kommer inte behövas ta bort så mycket på hornhinnan vilket är skönt! Däremot så måste jag blunda i 2 dygn,  det oroar mig mest. Kommer väl sova i två dygn. Haha. Jag kommer ju iaf inte kunna ta hand om barnen så det bästa är väl om man inte ens är hemma.  Kommer få väldigt starka tabletter då det gör ont de första dagarna. Sen är läkningstiden  1 år  då det är som ett sår/ärr. Men efter redan 3 månader så ser jag som alla andra utan glasögon :) 
 
Detta är något jag vill göra och kommer förmodligen genomföra. I så fall blir det efter vi kommit hem från  Cypern.  Dels för man ska vara extra försiktig  första året för solen och sen på hösten är ju tanken att jag ska plugga och då vill jag ha det klart så jag inte missar massa i skola. Dock är jag osäker på att göra att mitt i sommaren men han sa att det kvittar om jag gör att då  eller efter för det kommer ju en sommar till och då ska man ändå ha solglasögon. 
 
Nu ska jag bara bestämma mig och sluta vela;) kvittar nog om jag gör att till sommaren,  annars funderar jag på att göra det på något lov, men kan bli svårt om man ska plugga och inte kan se de 2 första dagarna. Och ser lite sämre tills de 3 månader har gått. Jag kommer ju se bättre än vad jag gör nu utan glasögon direkt, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0