Äntligen träning!

Jag har äntligen kommit igång med träningen efter två graviditeter. Har ju inte kunnat träna alls under båda graviditeterna pga av alla smärtor. Sen mellan hann jag bara börja jogga lite smått. Efter Leon så gav jag mig på att jogga efter 4 veckor, inte alls smart och jag fick en knäpp på näsan av barnmorskan att vänta tills det gått 6 månader. Så det enda jag gjort är att promenera, promenera och promenera. Dock har jag känt av det onda i bäckenet när jag ansträngt mig för mycket. Bestämmde mig att börja träna i januari och ja nu är snart denna månad slut. Började lite smått redan i december med hemmaträning varannan dag i 15-30 min. Lagom start!
 
Nu går jag 3 pass i veckan på gympa, zumba och cirkelfys. Ska testa box oxå men den är samtidigt som cirkelfysen och den tycker jag ger mig bra träning. Känns bra att äntligen vara igång. Tänkte börja med detta nu och sen lägga till 1-2 gånger joggning i veckan beroende på tid. För som det ser ut nu tränar jag och sambon varannan kväll så det blir inte mycket till familjemys på kvällen. Sen får vi se om jag skaffar gymkort, vill ju bygga lite muskler då jag inte har en enda på kroppen (känns det som. Sen vill jag även lägga på mig något kilo då jag har gått ner alla gravidkilon. Har mätt mig och tagit före bilder oxå så kollar inte så mycket på vågen, mest för att hålla lite koll.
 
Sen min kost är ju inte den bästa, jag försöker men är så svårt. Har alltid ätit vad jag vill utan att det gö någon skillnad, antar det kommer komma med åldern att man får tänka sig för. Vi har iaf varit utan socker i veckorna (jag har inte varit stenhård!) hela januari. Bara ätit på lördagen om man varit sugen. 
 
Eftersom jag ska skriva lite om min träning så jag kommer ihåg så fixar jag en ny kategori. Sen vet jag inte hur mycket jag kommer skriva, så får se.
 
(Endast påminnelse till mig själv)
Min vikt innan jag var gravid låg alltid på 62 kg. Även fall att jag tränade eller inte så låg den alltid där runt omkring. Efter Elton gick jag ner till 58 kg. Helt sjukt! Utan att ens försöka. Så lite vill jag inte väga (igen) till mina 176 cm långa kropp! Efter Leon gick jag ner alla kilon direkt utom typ 2 kilo som försvann efter 4 månader. Så nu när jag började så låg vikten på 62 kg och nu idag på 60.8 kg. Ska bli spännande det här! Ska nog väga mig varje fredag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0