Effektiv dag

Idag har vi hunnit med en hel del faktiskt. Började med att tapetsera hallen, äntligen! Rullen har legat och väntat där hur länge som helst. Mest för att jag inte kunnat se, för jag ville klara detta själv. Var inte så lätt som jag trodde så sambon fick hjälpa mig på ett hörn. Det va ju mönsterpassning så jag fick hålla och han mäta. Team work när den är som  bäst;) Nu är tapeten uppe och blev så nöjd. Bilder kommer när spegeln är uppe. Sen har jag ramat in två bilder och spikat upp den ena bilden i hallen. Blev kanon.
 
Sen har vi även flyttat in Lilleplutts säng i barnens rum för att testa om de kan sova där inne tillsammans. Storeplutt har ju inte riktigt velat och jag har inte känt någon brådska. Häromdagen frågade jag om han ville sova där inne om lillebror gjorde det och han sa JA! Innan har han inte velat. Så tanken va nu på semrs8att vi skulle börja. Men jag drar ut på att, tycker det känns jobbigt mammahjärtat. Har dock börjat tröttna på vårt upp och nedvända sovrum med alla barn och bebusprylar.  
 
Hör och häpna. Leon somnade på 5 minuter medan jag och Elton läste saga i hans säng. E somnade väl efter 45 min på min arm.  Tyvärr vaknade L nu då han trodde det va eftermiddagslur (som han hoppat över idag) så ville ju inte väcka E. Får se om han somnar snart igen så vi kan lägga in honom. Kommer kännas så tomt i sängen då Elton alltid sovit hos oss  förutom när han va bebis. 
 
Sen har jag storstädat sovrummet och möblerat om. Stackars min rygg. Den värker som tusan nu. Ska lägga mig och sova så fort L somnat. Imorgon blir det att fixa det sista i hallen sen bära ner sambons dator som han passade på att flytta upp i vardagsrummet när jag va blind! Som han tjatar att ha den här uppe. Fulaste möbler ever tycker jag! 
 
Hoppas på lite fint väder så man kan vara ute på stranden. Idag har det ju faktiskt varit 22 grader. Märkte att det var varmt ute när vi tog en promenad till affären. Här hade vi Spenderat hela dagen inne. Haha! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0