Plugget är igång!

Äntligen! Fick all kursmaterial förra vecka, egentligen kunde man börjat reda då. Vilket jag gjorde  kollade igenom alla skol webbplatser så man kunde dem och sådär. Kollade igenom hur mycket som fanns och hur kursen va upplagd. Skulle egentligen varit på skolan idag för information. Men de va så schysta och sa att jag kunde komma den sista kurstullfället om 1 månad. Det skulle nämligen bara vara 3 timmar idag. Så då slapp jag ju redan och sparade 3000 kr! Hade ju varit kul att åka, men som student kommer det bli tajt ekonomiskt då jag ska försöka att klara mig på endast bidraget. Vill slippa ta lån. Givetvis tänker vi ju inte leva så vi går back, så vi testar denna terminen och se vad vi klarar. Kanske behöver ta någon tusenlapp extra då är det ju så. Vi valde ju att F skulle utbilda sig först då hans lön skulle bli så mycket bättre, smart val! 
 
Igår började jag lite smått med en föreläsning och idag har jag kollat på 3 stycken. Även börjat lite smått med den skriftliga tentamen för denna kurs. Ska även göra en muntlig redovisning. Spännande. Är så taggad:) Dock är ju Leon sjuk och Elton går det ju si sådär med lämning på förskolan. Va med hela dagen igår och idag lämnade jag direkt. Han blev jätte ledsen men hade gått över sen. Han hade ju frågat efter mig några gånger. Hoppas han vill imån.  Så jobbigt. 
 
Kommer nog ta lite tid att komma in i allt. Var ju ett tag sedan man pluggade. Räknar knappt KY - UTBILDNINGEN.  Den va inte så värst svår och knappt något plugg mer än inför proven. Så detta är skillnad. Hoppas jag klarar att! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart du klarar det! Det är ju nått du verkligen vill. Låter smart som ni resonerade att din sambo skulle plugga först. Hur går det med att plugga distans än så länge, har du kommit in i det?

Svar: Tycker det går bra än så länge :) Dock har jag inte kunnat sitta så mycket med plugget som jag velat pga sjuka barn, men det tar jag igen nästa vecka. Försöker läsa så mycket som möjligt nu i början för att slippa stressa på slutet. Hoppas jag ska hinna, det känns ganska lugnt än så länge.
None None

2015-09-02 @ 20:12:03
URL: http://elsapingvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0