Lucia 2016

Iår var jag hemma på Lucia.  Förra året var jag i Gävle.  Det var så roligt att se Elton gå där hand i hand med sin bästa kompis och sjunga luciasången. Sedan stod de där framme och sjöng så fint. Elton sa för  några veckor sen att han ville vara tomte så jag köpte tomtekläder. Men nu senaste 2 veckorna har han tjatat om att vara tärna. Köpte glitter till håret och tänkte han kunde ha det till tomtedräkten. Det var okej men helst ville han vara tärna. Idag slog det mig, 2 timmar innan klädbyten på dagis att det kanske fanns från mina småsyskon ett lucialinne. Sagt och gjort. Bad låtsatspappa Letar och han hittade en hel påse med olika storlekar.  Tror ni att Elton blev superlycklig när jag kom med lucialinne precis innan de skulle byta om. 
 
Sötaste, finaste tärnan! 
 
 
Förra veckan hade Leon julmys.  Han var då utklädd till tomtenisse men var omöjlig att få kort på. De sjöng oxå luciasånger och sen bjöds det på frukost. Idag bjöds det på fika ute innan det var dags att gå hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0