Lediga dagar

Vi har hunnit med så mycket de här lediga dagarna. Älskar vädret och älskar ledighet med min familj! I torsdags blev vi ju nästan färdiga med osb skivorna. Sen på fredagen var jag ledig med barnen. Vi var ute från det vi vaknade till vi la oss. Jag klippte gräset och vi röjde bort ogräs. Barnen har busat av sig riktigt ordenligt, de verkligen älskar att vara ute. Det är så mycket lättare att vara ute den här sommaren med lillebror. Visserligen är han busig och inte lyssnar men oftast räcker det att säga att vi ska gå in. Då lyssnar han direkt. Jag bräde mig i freds hade lite solfrossa på kvällen.  Dumt att inte smörja mig, tänkte bara å barnen liksom. 
 
På fredagskvällen  kom mina bröder och mamma hit och vi påbörjade vårt Harry Potter maraton. Vi har sagt det så länge nu så nu var det dags. Hoppade över 1 och 2 eftersom vi kände att vi kan de utantill. Så vi hann kolla på 3 och 4. Lagom med 2 filmer eftersom de är ju ca 2 h 30 mi  långa. F gills inte sådana filmer så han gjorde färdigt det sista innan rörmockaren kan komma, så nu är det klart oxå. 
 
Lördags fortaste vi att röja ute. Sen hade F match så vi kikade en stund på den innan vi skulle på grillkväll med några familjer som vi fortsatt träffa efter föräldragruppen  med Elton. Alla har  nu två barn så det är 8 barn nu:) De lekte så bra och E hade så roligt! Vi var i te hemma förän halv 2 på natten, så trevligt hade vi. Barnen nattade vi där när de blev trötta. Har aldrig lyckats med det tidigare träffar så det var skönt att sitta i lugn och ro för en gångs skull;)
 
Iaf började jag dagen med att bli getingstucken! Fy tusan vad ont det gjorde och gör än. Suck! Sen åkte jag vidare på fotbollsträning i värmen. Sen har jag och Elton varit iväg två vändor på tippen och nu har sambon precis fyllt upp poolen till barnen :) Lyckliga barn! 
 
Så de r lediga dagarna har varit toppen och vi har hunnit med massor! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0