Skyfflar sågspån

Har precis varit uppe på viden och Skyfflat sågspån.  Fy fan vilket jäkla SKIT jobb rent ut sagt! Inte nog med att det är hur mycket spån som helst, utan det är lågt i taket så man får stå och luta sig samtidigt.  Min rygg värker nu så därför jag gav upp. Höll på i över en timme efter nattning av barnen. Hade ju gått fortare om man fått hjälp men sambon spelar match och jag kände mig rastlös. Fanns inte så mycket mer jag kunde göra på byggt för tillfället så jag får ta det Tråkiga skit jobben;) Sambon får ju ofta bygga själv så kände att det var min tur nu. 
 
Jag kände inte att jag kom någon vart trots att jag fyllde 6 säckar med spån. Får fortsätta imorgon igen. Anledningen till att vi ska ta bort spånet är att vi ska öppna upp taket I vårt vardagsrum och ovanför där ligger det spån på vinden. Tar vi inte bort det nu så kommer allt hamna i vardagsrummet och det blir mindre skoj;) Vi har redan isolerat taket på vinden så det är egentligen bara till att öppna upp när vi fått bort allt spån. Sen ska vi sätta upp väggarna där uppe när vi öppnat. Planen är att inte öppna upp allt för mycket än utan bara runt om och bygga väggarna eftersom det annars inte är helt isolerat men vet inte om det går. Alltid spännande när man inte vet;) Kommer ta kort sen så man fattar vad jag menar med att öppna upp:) 
 
Man ser ju här hur tjockt lager det var. Spånet låg även över balkarna. Tyvärr anar jag ett fint trätak här under som vi kommer vara tvungna att riva.  Lite synd men tror det blir så mycket snyggare med öppet upp till nock och synliga balkar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0