Sjuk :(

Har inte varit bra denna veckan.  Det började förra fredagen. Kände mig konstig hela dagen,  yrsel, illamåemde, huvudvärk och ont i ögonen. Tänkte att det kanske var någon slags ögonmigrän. På kvällen blev jag bara värre, kunde inte kolla på mobilen eller tvn så stängde av allt. Somnade med barnen kl 19. Dagen efter var ännu värre. Ögonen var så trötta och ansträngda. Alla de andra symptomen var värre så jag kände  verkligen att det måste vara migrän.  Men det ville inte ge med sig så på måndagen ringde jag vc. Kände mig dels stressad över att inte kunna sitta vid datorn och då hamnar jag efter med pluggandet. De säger att jag förmodligen är överansträngd med allt stress och pluggande och hostat konstant i 2 månader och att det kan sätta sig på/i ögonen. Sjukskrivning i vecka med skärmförbud. Dock ksn man ju inte sjukskriva sig när man pluggar, funkar inte riktigt så.Tackar och bockar min underbara kropp! Jag har varit konstant sjuk hela året och snart pallar jag inte mer. Så nu 1 vecka senare så är ögonen bättre. Jag kan nu skriva detta på telefonen på lägsta ljusnivå. Kan dock inte sitta så länge framför datorn och tv. Så jag undviker skärmarna förutom korta stunder vid telefonen och hoppas innerlagt att jag är bättre på måndag så att jag kan börja plugga ordenligt!  Denna veckan har jag lagt mig kl 19 varje dag. Somnat på dagarna under föreläsningar som jag lyssnat på. Så ja det är ju något som inte stämmer. Ögonen är så trötta nu, så jag ska strax gå och lägga mig. Fick lite energi igår i form av våra vänner. 4 busiga killar har vi i åldrarna 10 månader till 4 år. Så roligt att ses varje gång. Vi träffades första gången när våra 4 åringar låg i magen och gjorde glukosbelastning, roligt att vi klickade och träffas än:) Jag är ju inte sjuk så att jag smittar, utan är överansträngd och stressad. Så det var välbehövligt med lite trevligt sällskap. 
 
Tröttast i byn i sin nya klännig som är så skön. Håll tummarna på att jag är bättre när helgen är slut! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0