Matematik

Okej, jag kan ärligt säga att jag är fruktansvärttrött på matten. Vi läser 2 kurser samtidigt i ca 9 veckor. Har tentorna med en veckans mellanrum och det är verkligen inga lätta kurser. Folk som ser mina uppgifter frågar om jag ska bli mattelärare på gymnasiet. Helt sjukt! Jag har läst matematik A och B och aldrig sett detta innan. Har haft lätt för mig i detta ämne men nu känner jag mig helt lost. Hjälp mig hitta motivationen till att lära mig det,  för förstår verkligen inte vad mina elever ska ha för nytta av att jag lär mig matematik på den här höga nivån. Alla i klassen känner lika och skolan har tidigare fått kritik för det här. Vi borde åtminstone få papper på att vi kan undervisa i högre årskurser i just matte. Vi läser nämligen samma som de som ska bli lärare på mellanstadiet.
 
Nåja nu ska jag plugga vidare till tentan som är nästa torsdag. Heja mig, eller något! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0