Sjukstugan

Hej och välkomna till den återkommande sjukstugan. Jag är så trött på detta. Har varit hemma med barnen sen förra veckan. L har höstblåsor, dock inga andra symptom för han är hur vild som helst. E är bara lite hostig och L har ju sin vanliga hosta året runt. Jag ligger efter mycket i skolan men hoppas på att kunna sitta och ta igen det nu om barnen kan gå till dagis snart. Jag själv har inte sovit på 3 nätter, överdriver verklign inte. Har max sovit 1 h per natt. Hostat så mycket.  Det är knappt så man kan andas mellan varven. Hostar verkligen hela tiden. Dagarna är lite bättre men jag hostar mycket då oxå.  Så idag ringde jag vc om de kunde skriva ut starkare hostmedicin. Har nämligen inte hjälpt med molipect eftersom det inte är slemmhosta. Hon skulle skicka att till doktorn och skulle finnas ett recept efter kl 17 i så fall. Står på apoteket i över 30 min i kö. När jag väl kommer fram så har jag recept på molipect som väntar.  Hon på vc sa ändå att det inte hjälper och att jag behövde något annat. Hur kan då läkaren skriva ut något som jag redan testat hela helgen?! Blev så frustrerad att jag bara ville börja gråta. När ska jag få sova? Tack för hjälpen liksom! 
 
Nåja imorgon är en ny dag! 
 
Har iaf hunnit göra massa mysiga saker med barnen. De Har typ krypit på väggarna hör hemma med en tråkig mamma. Men rita, göra halsband, leka med lera, puzzla mysa framför pippi i soffan. Så ja det är ju självklart mysigt att vara hemma men man har ju plugget i bakhuvudet hela tiden. Går verkligen inte att plugga med båda baren hemma. Försöka sitta lite när Leon sovit middag men det räcker ju egentligen inte. Igår var vi ute i skogen hela familjen och barnen var så lyckliga :)
 
Älskade små troll vad jag är stolt över er! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Be om att få utskrivet kocilana (stavas?). Det är de ända som funkar när man håller på att hosta upp sina lungor. Vi brukar få det utskrivet när vi hostar och hostar. Säg att du inte kan sova osv. Visst, det är morfin i kocilana. Det får kroppen att slappna av. För att man inte ska hosta hela tiden. Men det räcker att man bara tar lite innan sängdags. Så får man sova. Lycka till!

Svar: Hej! Det är den hostmedicinen som de sa att de skulle skriva ut. Har haft cokilana innan och det är den enda som hjäper mot den här hostan. Idag när jag ringde igen så sa dem att de inte kunde skriva ut den över telefon. Så då bad jag om en tid till läkare. Fanns inga tider förän torsdag eftermiddag :( Tack för omtanken!
None None

2016-10-10 @ 20:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0