En andra chans

Hur många gånger ska man ge en person flera chanser? Jag ger sällan personer en andra chans, beroende då vad som hänt. Men har en peson svikit mig och aldrig bett om ursäkt så är det inget för mig. Men så finns det de få personer i ens liv som man gång på gång ger en andra chans, inte för att man själv vill utan för att man måste, då är det så jobbigt. Det går liksom emot mina principer och i slutänden är det bara jag själv som blir lindande. Ärligt talat är min gräns nådd och hur eller hur läget än må vara så måste jag stå på mig denna gången. Vissa saker är bara inte okej och man kan inte behandla människor hur som helst. Jag känner mig varken besviken eller förvånad för detta är en person som redan var långt ner i mina ögon. När man hela tiden ska nedvärdera andra, skryta om sig själv så är man liksom inte mycket värd i mina ögon. Det är hemskt att säga men om man tar mer än vad man ger så är det inget att ha. Och när man bara tar och aldrig ger så är det ännu mindre värt. När man ger för att skryta och för att det ska se bra ut för den personen utåt så är det inte okej i mina ögon. Nu får det vara nog! Jag har satt ner min fot och jag kräver ingen ursäkt längre för den kommer inte till att godtas så länge inte personen i fråga visar ånger eller vi förbättra, vilket troligtvis aldrig någonsin kommer hända!
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0