Måla takbalkar

Vi har 2 synliga takbalkar. En som är 6 meter lång i vårt stora vardagsrum och en liten på ca 2 meter på övervåningen.  Balken nere är i mitten av vårt 45 kvadratmeter stora vardags/allrum. Den blir som en avgränsning mellan tvhörnan och matsalsdelen. I träfärg har det inte känts helt hundra. Tanken var att betsa den vit, men allt annat är vitt i rummet utom golvet.  Så jag ville ha den mörkgrå men det ville inte sambon, han ville ha brunt så nära verklighetstroget som möjligt då den ska se lite "äkta" och gamalt ut enligt honom. Jag kan hålla med men grått skulle passa så fint till golvet. Sen har vi 3 takbalkar i vårt nuvarande vardagsrum som ska målas i samma färg så det blir en helhet liksom. Nu hittade vi iaf en mörbrun/svart bets. Jag har nu målat den i helgen och det blev verkligan pricken över i:et! Jag är så nöjd så jag spricker.  Svårt att få en rättvis bild med min kassa mobilkamera (som spruckit i lisen). Men man ser en liten skillnad iaf trots att det är en megastor skillnad i verkligheten :)
 
Före
 
 
Efter
 
Det ska dit lite lister och så runt bara. Sen är det klart :)
Färgen är inte så mörk som på bilden och balkens ådring syns igenom färgen. Den är lite genomskinlig. Ska ta lite bilder med systemkameran sen när allt är klart. 
 
Har även målat klart balken på övervåningen. Den blev vit. En lackfärg som är samma som på balkongräcket då balkarna går ihop med trappan upp så passade det bäst. 
 
 Före
 
Efter 
Även här ska det fina till med lister i kanternatt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0