Ikeatripp

Igår åkte vi till ikea som söndagsutflykt med familjen. Vi behövde lite möbler att fylla ut rummen med, bland annat byråer och leksaksförvaring. Först tänkte vi skaffa barnvakt för att kunna gå i lung och ro men  barnen älsar ju att springa runt på ikea och jag hade gjort en lista på avd vi skulle ha sen innan så de fick följa med. Nu var det ju inga stora beslut som skulle tas direkt så då är det lättare. När vi kom fram ville barnen in i det där lekrummet som är barnpassning i. Jag är lite emot sådant men de ville så gärna, så varför inte. Det handlde om 1 h. Dock fick L inte gå in där för man var tvungen att ha fyllt 3 år. Han blev så ledsen och han skrek igenom halva ikea att han ville leka där. Kände mig elak men var ju inte vårt fel. Tillslut fick F ta med honom och köpa en mjukglass och då lugnade han sig. E hade haft så roligt så nästa gång får L och vara där inne och leka förmodligen.
 
Vi kom hem med 2 malmbyrå en kallax hylla, ett lackbord till barnensn rum och annat smått och gott som behövdes. å igår skruvade jag ihop hyllan till lekrummet och det blev toppen! Ska visa bilder så småningom på lekrummet, men det är inte helt klart än. Får ta lite pö om pö ;)
 
Den obligatoriska ikeaglassen:) (Ja, Leon fick två glassar på en dag ;) Dock så smakade jag lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0