Så glad och lättad!

Igår fick jag resultat för en omtenta i en mattekurs som jag hade kvar. Gjorde en tenta i februari som gick åt skogen. Jag fick aldrig svar på vad jag kunde att gjort annorlunda och det var svårt att plugga till den här omtentan. Visste inte vad jag hade gjort fel och inte vad jag skulle plugga på. När jag satt på omtenat för 2 veckor sen så kände jag ändå att jag hade hum om frågorna och svarade på allt, men min magkänsla sa att jag skulle få göra en omtenta till i augusti. Igår när alla skrev att resultatet kommit i våran grupp på facebook (för jag var verkligen inte ensam om en omtenta) så kände jag att jag inte ville logga in på högskolans för jag visste att resultatet skulle vara F. Så jag började gråta innan jag ens loggade in. Denna press jag haft med alla mattekurser har varit fruktansvärd! Men jag kände ändå att jag måste logga in och se hur det hade gått. Jag började gråta igen, fast av lycka. Jag klarade kursen och fick C i slut betyg. Helt sjuk! Det är ofattbart för jag trodde aldrig jag skulle klara denna kursen och började till och med att fundera på att byta skola och läsa den kursen på annan ort. Jag känner mig så stolt över mig själv och nu får jag undervisa i matematik upp till årskurs 6. Hur grymt är inte det!? 30 hp i matte. plus 7,5 vfu i matte. Jag är så stolt!
 
Ibland måste man få känna sig nöjd över sig själv, vilket jag har svårt för. Men jag ska njuta av denna känslan så längen den varar. För det har varit så tufft hela hösten och jag har fått dras upp flera gånger från botten. Mitt självförtorende har varit på botten så länge så jag behöver lite positivt nu för att kunna få lite självförtroende igen. I helgen ska här firas och jag är såå lycklig just nu! Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra jobbat! Vilken otrolig lättnad det måste vara.

2017-03-17 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0