Du berör

Längesedan jag drömde om dig. Ända sedan du gick bort har jag haft många drömmar i veckan. Men sen ett tag tillbaka har jag inte drömt alls, eller inte som jag kommer ihåg. Inatt hälsade du på mig igen. Det känns som du vill säga något, som om du är här. Jag vill tro att du vill säga att du har det bra, att det är så mycket bättre där du är nu. Åndå så känner jag mig fruktansvärt lessen och tom. Varje gång du hälsat på i drömmarna är jag ledsen större delar av dagen efter. Mest på kvällen när jag ska sova igen och när jag verkligen hinner tänka. 
 
Finns så många frågor, så mycket ångest och dåligt samvete. Ändå vet jag att inget gick att göra. Jag försökte. Men nu vet jag, att mår man dåligt så är det inget eller ingen som kan hjälpa. Man måste själv inse och be om hjälp. Prata, lyssna och erkänna.
 
Hoppas du har det bra. Alla minns den fina person du var. Och jag önskat så att jag fick veta att du har det bra. Du berör mig så otroligt mycket fortfarande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0