Ekar tomt

Har fullt upp och ärligt talat är jag helt utmattad. Det är så mycket i skolan och jag hinner inte och orkar inte mer än att vara mamma, sambo pch student. Knappt orkar jag av det. Vissa dagar är piss och är livrädd att hamna där igen. Verkligen jätterädd! Har börjat få symptom för utmattning och stress syndrom och jag försöker verkligen ta det lugnt och i min takt. Men det är så svårt. Hamnar efter dirket med plugget, blir stressad av det och så rullar det på som ett ekorrshjuk. Försöker ta varje dag som den kommer, men samtidigt måste man planera för att hinna med allt. Andas och försöker göra det jag mår bra av på min lediga tid, umgås med mina barn och sambo.
 
 Försöker göra allt för att förebygga, känna efter innan det är för sent liksom. Jag har lärt mig endel på vägen och måste verkligen stanna upp och känna. Ta en paus. Ta en ledig kväll, ta en ledig helg. Men ja inte det lättaste. Men just nu måste jag! Så det är det jag gjort när jag inte pluggar. Stängt av allt. Börjar sakta känna mig lite bättre. Men måste hela tiden vara försiktig för nästa dag kan vara sämre igen. Gör så gott jag kan och är nöjd över att bara klara mig precis i kurserna just nu.
 
Det ska gå det här, det bara ska det!
I helgen var vi ute i skogen två dagar, härlig energi! Skönt att det bara tar två min att gå dit. Lagom sväng.
Andas frisk luft i det soliga vädret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0