Kanelbullens dag

Idag har jag fått ta en ledig dag från pluggandet. Igår när jag hämtade lilleplutt på dagis hade han ont i huvudet och var trött. Han gick och la sig direkt och var loj. Inget som vi kände igen allls. Går feber och skit på dagis så, trodde att något va på g. Men på kvällen var han piggare igen. Han hade inte sovit lunch på dagis på två dagar så kan ha varit det. Hemma sover han aldrig men där får han det om han vill, för det är fullt ös på honom hela dagarna. Imorse när vi vaknade kände jag att barnen lika väl kunde vara hemma och mysa med mig. Så bestämde oss för det. Har storhandlat och sen bakat bullar. Väldigt behövlig dag och bara va. Mycket pluggande senaste tiden så ibland behöver man en paus, både jag och dem. De har ju även lyxen att få vara hemma varje fredag men då pluggar ju jag. Ska försöka att plugga igen lite imorgon så jag kanske kan plugga halva dagen på fredag och sen umgås med familjen.
 
Bakade kanelsnurror och vanliga kanel och vaniljbullar. Så gott med nybakat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0