Härlig helg

I helgen har vi verkligen kunnat umgås hela familjen, hela helgen. F ska vara föräldraledig nu varje fredag ett tag framöver. Skönt för barnen med längre helg och även för sambon som sliter och jobbar på både med hemmet och sitt vanliga jobb. Så han är värd lite ledighet. Dock är det svårt för mig stt plugga när alla är hemma med det löser sig. De kommer förmodligen inte vara hemma utan göra lite saker eller så åker jag till bibblan. I fredags hade vi film kväll med massa gotte, barnen fick välja film och för en gångs skull valde de samma. Den gode dinosaurien. En film vi redan sett men vad gör de när de var överens:)
 
Lördagen var det fotbollsträning för Elton och jag fick hoppa in som hjälptränare. Var roligt att se hur han utvecklats på 1 år. De vill helst inte ha föräldrarna där på träningen för många barn blir oroliga så därför har vi inte stannat. Och oftast har F match så jag har Leon och han vill ju gärna oxå spela så bäst att inte vara där liksom. Sen åkte vi och kollade på pappans match som slutade 2-2. Barnen var duktiga och satt faktiskt och kollade när de spelade och frågade massa saker om matchen. På kvällen kollade vi på film igen hela familjen. Mysigt och uppskattat att bara ta att lugnt för en gångs skull. Har varit mycket nu varje helg så är skönt att göra saker som vi själva valt och inga måsten. 
 
Söndag fixade vi lite här hemma. Jag grundmålade kojan och barnen lekte ute. Var nästan sommarvärme, helt underbart. På eftermiddagen bestämde vi oss för ett restaurangbesök. Har undvikit det nu i ett år att ta med barnen för sist ville de inte sitta still och maten tog alldeles för lång tid. Men i söndags var de så duktiga och lyssnade. Åt upp all mat gjorde dem oxå. Så äntligen kanske de är gamla nog att kunna göra lite sådana saker oxå :) Sen beror ju mycket på hur humöret är, samma gäller ju oss. Jag avslutade söndagen med ett träningspass i form av tabat. Herregud vilket jobbigt pass! 
 
Haft en pluggfri helg faktisk. Trots att det är två tentor denna veckan och ett stor skriftligt arbetare så behövde mitt huvud vila. Hade inte kunnat gjort något vettigt ändå eftersom hjärnan var helt väck! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0