Luciafirande 2

Förra veckan fick vi beskåda två luciatåg. På torsdagen  var det minstingens tur att lussa på sin förskola. Jag hade frågat honom för några veckor sen vad han ville vara och då sa han döskalle. Fröken sa att han inte fick vara det och det tyckte väl inte jag heller. Så sa han att han ville vara snögubbe. Japp, det var ju lätt att lova tänkte jag. Men icke, han ville vara en riktig snögubbe som var rund.  Letade febrilt efter dräkt då jag inte skulle hinna sy en egen. Köpte även pepparkaksdräkt ifall han skulle ändra sig. Men två dagar innan lucia hittade jag på hm och jag frågade om den dög och han sa ja. Så jag klickade hem den och den hann faktiskt komma. Lycklig kille som var enda snögubben i luciatåget. Han var så stolt kan jag lova.
 
Luciatåg ute har sin charm med vinterkläderna under. Men så mysigt och snön fall över oss samtidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0