Graviditetsvecka 25 (24+5)

2014-04-01

Bebis

Bebisen väger omkring 700 g och är ungefär 22 cm. Detta kan förstås variera från bebis till bebis och graviditet till graviditet. Man vet att alla foster är ungefär lika stora fram till vecka 20. Bebisen dricker av fostervätskan, den smakar ganska sött. Om man sprutar in något beskt dricker bebisen mindre.

Du

Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Som en fotboll! Din kropp har skapat fostervattnet som innehåller: glukos, fettsyror, salt, fruktos, protein, citronsyra, mjölksyra och aminosyror. Tänk på att både motion och träning är bra för dig när du är gravid. Gå ut och rör på dig, testa gravidyoga eller någon annan form av träning.

 
 
Mina Tankar:
Bebis sparkar mycket. Känner den hela dagarna. Så mysigt! Har fortfarande sammandragningar.
 
Känner mig inte jättegravid ännu. Men ska väl inte säga något. Poff så kommer magen att bli stor, ryggvärken kommer och fogarna börjar värkar. Inget jag ser framemot att känna av. Gud va dålig jag var när E låg i magen!
 
Har köpt mina fösta mammajeans, köpte aldrig några förra graviditeten;)
 
Varit hos barnmorskan nu för första gången sen inskrivningen. Lyssnade på hjärtat, kollade blodtryck och mätte magen. Storebror var också med och fick lyssna. Nästa gång blir det glukostbelastningen!
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0