Saker ni inte visste om mig

1. Jag älskar choklad. Alltså ÄLSKAR som man kan kalla ett beroende.

2. Jag tvättar händerna alldeles för ofta. Kan man ens det? Sitter nog i sen man jobbat i kök. Men jag tvättar mig typ hela tiden när man gjort något. Haha

3. Äter sällan fisk. Men älskar typ allt med fisk.

4. Jag lider av beslutsångest. Alltså då menar jag verkligen mår dåligt av att ta olika beslut. Får panik. Kan vara så små saker som att välja"rätt" kö när man handlar eller vilket tåg jag ska boka. Vad blir bäst liksom?!

5. Ogillar småkryp.

Lite påskfint på altanen

I fredags fick barnen klä påskriset som står utanför ytterdörren. Lite mer välkomnande när man kommer hem :)

Vikarie

I onsdags kände jag mig lite bättre så kunde lämna barnen på föris för att plugga en stund. Fick ett sms om jobb för torsdagen(är ju med i bemanningen), hade glömt att jag satt mig tillgänglig. Så jag tackade ja. Var ett vik i skolan så kändes spännande. Extra spännande eftersom jag själv gått låg och mellanstadiet där. Lite smått nervös men förväntansfull. Väl där på tordagen så var jag på fritids första timmen innan skolan började. Fick vara i en årskurs 1-2 (ihopslagen) sen. Vi var två lärare så det var ju toppen. Sög in allt jag bara kunde och detta är ju verkligen toppen för att få erfarenhet och även veta vilken skola jag kan tänka mig att jobba på sen. För det orora mig mest, att jag ska få jobb på en skola och inte trivas. Men den här skolan, som är min gamla skola skulle jag verkligen kunna jobba på. Bara bra minnen därifrån och alla är så trevliga och välkomnande. Man känner sig som hemma. Det är inte många lärare kvar som jobbar heller sen jag själv gick där. Dock har man andra förutsättningar att jobba på större skola än en mindre, men allt har sina för och nackdelar.

Nu är jag så taggad att jobba mera i skolan. Ännu mer taggad att få kalla mig lärare, ha en egen klass och få min legitimation. Låt detta sista år gå fort!

Första vårtecken

Igår hittade jag lite vårtecken i trädgården. Trodde knappt det var sant. Under all denna snö och där pp de där kala fläckarna har det kommit upp. Igår var det även skinande sol så hoppet om våren har kommit tillbaka 🌞🌿 älskar verkligen när våren smyger sig på ❤

Inte många knop

Hej och hå!
Det har varit lite glest här. Jag har åkt på ett långvarigt virus. Var så dålig i torsdags så jag fick uppsöka läkare. Det började med att jag fick ont i hela kroppen förra söndagen, på tåget påväg till Gävle givetvis. Tänkte att det var min "vanliga" värk fast att hela jag höll på att gå sönder. Väl framme hängde jag bara på hotellet och vilade. På måndag morgon vaknar jag med hög feber. Inga värktabletter med mig, hade typ glömt det mesta hemma. Som tur är så delar jag rum med fyra andra som hade olika tabletter. Dagen var tuff i skolan. De tolererar inte frånvaro och är man borta får man åka upp en annan gång. Nu var jag ju redan uppe så bara att bita ihop. Låg på rummet och halvsov hela kvällen/natten sen. Gick bara och köpte värktabletter och la mig igen. Dagen efter mådde jag ännu sämre men visste att på dagens slut skulle jag få ta tåget hem. Fy fan vilken resa. Ca 7 h på tåg och må så dåligt. Hemskt. Väl hemma så var jag så dålig så kom inte ur sängen dagen därpå. Kröp till soffan för att få igång tvn till barnen. Låg på soffan onsdag-fredag i princip hela dagarna.

På vc hade jag höga värden. Först trodde de att jag hade lunginflammation för jag hade svårt att andas. Men icke. Ett rejält virus och infektion. Minst 1 vecka såhär dålig och jag skulle vara glad om jag var frisk efter 2 veckor. Idag är det som en "vanlig" förkylning men är helt slut. Gör inte många knop. Barnen är med sjuka så här är det krypande barn på väggarna, så rastlösa nu. Har försökt vara en sväng i lekparken för att rasta dem lite men efteråt är man rätt död. Hoppas på att vi blir friska snart. Ligger efter med skolan, har inte kunnat sitta alls med det.

Kom våren, kom.

91 dagar kvar

Nu kan man väl börja räkna ner till solsemester? Känns som en evighet fortfarande men under 100 dagar kvar. Vi har lite att fixa innan så det är bra att börja ta tag i att.

*Betala resan (KLART)
*Ta nya pass alla
*Vaccinera oss, twinrix (förbereder oss inför våran drömresa som blir lite längre fram)
*Boka tåg till flygplatsen
*Kanske boka hotell nära flygplatsen

Snööö

Jag är i chock. Det snöar och snöar och snöar. Aldrig sett såhär mycket snö. Det är verkligen helt sjukt. Jag tycker det är mysigt med snö men att skotta 5 gånger om dagen för att kunna komma ut ur huset är mindre kul. Min rygg värker kan jag lova. Men en sak som är mysigt är att vara ute med barnen. Vi har varit ute varje dag efter dagis och middag. Kommit in lagom till bolibompa och läggdags. Vi har hitta en perfekt backe i skogen bakom oss. Nära och bra. Nu hoppas jag iaf att det inte snöar mer, det får gärna ligga kvar men inte komma mer. Det är liksom upp till knäna på mig och ni kan tänka er sessan och barnen ;)

Lite bilder från veckans bus i snön

Ena dagen blev det kladdmuffins, varm choklad med en klick glass i efter hård träning i backen.

Nyklippt

I veckan har jag varit och klippt mig. Lika nöjd som vanligt. Ville ha lite pageaktigt men håret var så slitet så behövde klippa en bit. Hade vi klippt som förra gången hade det blivit jättekort i nacken så fick bli bara lite längre fram denna gången. Kanske funkar nästa gång. Gillade det som jag hade det liksom. Men det är alltid lika skönt att vara nyklippt :)