Panela

Idag stod det spika panel på schemat. Eller egentligen titta på ny bil men planerna blev ändrade. Vi lämnade barnen en stund hos deras farmor så jag oxå kunde hjälpa till lite. Annars sitter ju jag inne med barnen medans sambon snickrar. Vi vill gärna inte be om barnvakt men ibland behöver ju barnen oxå komna iväg lite. 
 
Vi har ju en gavel kvar att panela. Tar sin tid eftersom man ska mäta, såga, mäta, såga, spika, mäta. Ja ni förstår. Sen att stå på en byggställning 6 meter upp, ja det är ett annat moment. Fy vad jag skakade. Är allt lite höjdrädd! När jag väl vant mig vid höjden, så gott det gick, flöt vårt samarbete på bra. Jag både spikade och använde cirkelsåg :) Dock tar det så lång tid men vi kom mer än halvväg så har väl 2 timmar kvar.  Vi fick ge upp när fingrarna höll på att förfrysa och bankande blev för tungt. Jag har sådan träningsvärk efter veckans träning. 
 
 
Såhär ser det ut nu. Svårt att ta kort på denna gaveln då det är träd i vägen. Men vi ska ha två fönster på övervåningen  och vi har panelat till det vänstra halva fönstret. Förresten har även resten av fönsterna kommit så ska väl försöka få upp dem så fort vi får tid över.  Jag får inte lyfta dem för sambon om jag tappar. Haha. Jag är för klen 😂
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0