Övning ger färdighet

Hämtade hem ansiktsmålningsfärgerna för ett tag sen. Så himla roligt att få måla igen :) Sen att man själv inte alltid är nöjd, perfektionisten här i mig skriker inombords så fort mini inte sitter still. Men har fått lära mig genom åren att barn inte ser det vuxna ser. De blir nöjda med allt. Bara de blir det som de önskat på bilden. Jag har ju några ansiktsutbildningar bakom mig och har målat många barn genom åren, men är nog 8 år sen sist så man blir lite nervös.
 
Tanken är att måla alla kompisarna som kommer på Eltons kalas i helgen. Hans första barnkalas för sina kompisar. Ska bli så roligt. Barnet i mig har planerat allt, eller ja utifrån Eltons önskemål så har jag kommit med förslag vad som passar till temat. Han har valt ninja turtles tema. Så inbudningkorten var turtles. Servetter har han valt, gröna ballonger och serpentiner. Frågade om han ville ha tårta eller glass, tanken jag hade var en turtlestårta men sen samtidigt så kanske barn gillar glass bäst? Iaf, valet var hos kalasbarnet och han har valt glass med tillbehör :) sen chokladbollar och kladdmuffins. Ja ni märker att jag är minst lika ivrig som han. Tänk, första barnkalaset för sitt barn. Längtan, väntan och nedräkning i nästan 6 månader. Mamma när får jag ha mitt kalas? Fattar inte att han blir 5 år. En hel hand!
 
Det blir fiskedam, ansiktsmålning, lekar, korv med bröd och fika. Har även skrivit ut en teckning som man kan måla med turtles om man vill. Hinner vi allt, vi får se;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vilket toppenkalas. Det kommer nog bli kanon! Synd man inte är bjuden ;)

2017-09-08 @ 20:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0