Graviditetsvecka 30

Nu går vi in i en ny vecka. 11 veckor kvar tills BF. Helt sjukt!
 

"Nu växer fostret mycket, och kommer att öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen. Just nu kan fostret väga runt 1600 gram. Det är omkring 41 centimeter långt.

 

Fostret har så gott om plats att det kan vända sig och växla mellan att ligga med stjärten eller huvudet nedåt. Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt."

 
Mina tankar:
Igår var jag hos läkaren. De ville sjukskriva mig men har ju "bara" 2 veckor kvar till semester. Jag har både foglossning och ischias kom vi fram till. Vilket jag misstänkt. Ischiasen är fruktansvärd just nu. Det är den som gör att jag inte kan gå som jag ska. Sitter i höger ben/skinka, strålar neråt. Hoppas det går över fort efter bebis har kommit. Vet att det kan sitta i ett tag efteråt.
 
Ju nu är jag dunderförkyld så finns inte så mycket att njuta av. Själva graviditeten gör att väl inte bättre helle rkan jag tro. Men jag myser ändå och njuter.
 
Bebis hickar varje dag. En märklig känsla kan jag lova.
 
Har gått upp ca 10 kg nu sen innan jag blev gravid. Pjuu! Bebis växer ju och ska bli det dubbla nu, undra hur mycket mer jag ska gå upp. Hade vatt lagom såhär;) Jag äter ju inget speciellt heller, inte sugen på något. Så äter inte mycket onödigt alls. Konstigt nog. Huvudsaken är att bebis mår bra där inne:)
 
/Madelii
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0