Vi ska gifta oss!

(detta skrevs i höstas)
Efter snart 13 år tillsammans så ska vi äntligen gifta oss. Känns så jäkla overkligt men är ju ca 10 månader kvar så känns ju som en evighet. Samtidigt hinner man planera lite, trotts att jag vet hur jag vill ha det så är det ju mycket som ska klaffa. Vi har bestämt ett datum, men då ska ju kyrka, lokal och fotograf funka det datum. Vi bestämde oss för ett datum och sen satte vi två till om det inte funkar. Först funderade vi på midsommar eftersom vi förlovade oss på midsommar 2010, alltså 10 år sen nästa år. Hade ju varit perfekt. Men samtidigt kände jag mig stressad över att inte hinna spara ihop pengar och även inte hinna med att planera de sista, jobbar ju fram tills den veckan och brukar vara sjukt mycket innan sommarlov i skolan. Sen var vi inne på början av september men då kände jag stress över att skolan börjat och det även är mycket då första veckorna på en termin. Så nu har vi valt den 25 juli. 2020 07 25 blir jag äntligen fru till min stora kärlek. Bara det att få heta samma i efternamn som resten av min familj är stort. Så nu kommer ni få följa med i planering inför vår stora dag! Jag har fått fria tyglar, förutom färgen på kostymen men som tur väl är så är vi inne på samma spår.

Bangkok (3 nätter)

Vi valde att flyga från Krabi vid 17 tiden för att kunna utnyttja sista soltimmar innan Bangkok. Dock så kunde vi inte ens vara i solen för tatueringarna brände som tusan och planen var ju egentligen att tatuera oss i Bangkok men hittade ingen tatuerar som föll oss i smaken där. Eftersom det tog 2 h med taxi från hotellet till flygplatsen så åkte vid därifrån vid 16 tiden men vi hann iaf packa ihop i lugn och ro.

Väl framme i Bangkok så tog det ca 40 min till hotellet från flygplatsen. Det hotellet som vi bokat hette bayoki sky hotell och hade 84 våningar. Väldigt stort hotell märkte vi då man fick åka olika hissar för att ta sig någonstans. Vi fick ett rum på våning 29. Vi blev direkt uppgraderade till en lägenhet. Hsd egentligen bokat ett rum på 3o kvadratmeter. Nu fick en hel lägenhet som säkert var 100 kvadratmeter. Skönt efter att ha bott på lite mindre ytor. Hotellet var ganska slitet, eller iaf det rum vi hade. Men det var ändå fräscht. Utsikten och frukosten ska vi inte tala om. Aldrig ätit på en sådan stor hotellfrukost. Servicen på hotellet var oxå toppen. Så ja jag rekommenderar detta hotell. Alla våra hotell var iof bra på olika vis.

Precis utanför detta hotell var en kvällsmarkand där vi shoppade. Den var väldigt billig och man hittade allt från käder till skor, väskor och mat.

I Bangkok var planen att vi skulle shoppa, kolla på vattenfall och tempel. Men vi hann egentligen bara shoppa. Barnen var bråkiga och förmodligen trötta, det var oxå väldigt varmt för dem att gå. Jag blev lite dålig oxå så de sista dagarna på resan blev inte som jag tänkt. Men jag tycker ändå i efterhand att det var lagom. Eftersom hotellet var så stort kund eman lätt spendera tid där. Varje våning såg olik ut. Vi tog en foldbåtstur en dag men den var så misslyckad så vi satt typ bara och skrattade åt eländet. Luktade skit av flodvattnet och man såg knapp. Jag såg några häftiga tempel men den båten var ju tsk och så på så svårt att se. Men jag kan tänka mig att åka till Bangkok nästa gång oxå för att utforska mer.

Hotellet hade till och med egna vattenflaskor och shampooburkar som såg iut som deras hotell

Våra tatueringar

Bilder på tatueringarna vi gjorde i Thailand. Båda är så nöjda. Fredriks tog ca 12 timmar och min tog 5-6 h. Det var fruktansvärt att ligga där tyckte jag. Visste inte om jag skulle stå ut. Men ja det gjorde jag. Nu har jag mina favorit motiv på plats. Lär nog aldrig göra en sådan stor tatuering ingen. Min tatuering är ugglan om ni inte förstod det ;)

Gott nytt år

Hoppas alla era önskningar slår in och att hälsan är på er sida. Vi firade in nya året med min familj. Åt trerätters och bara tog det lugnt. Kvällen spenderade vi själva och somnade innan tolvslaget. Ställde klockan för att kunna se på raketerna. Helt perfekt afton enligt mig. På morgonen hade vi lagt lite julklappar vid en minigran. Barnen blev så lyckliga.

Välkommen 2020❤️

Julafton i Thailand

Då har jag firat första julen utomlands. Vi valde ju att åka över julen dels för att slippa allt flängande hit och dit. I ärlighetens namn brukar jag känna mig stressad över alla firanden hit och dit. Vi är knappt lediga under julhelgerna och det är även massa fotbollscuper. Däremot älskar jag julen och att få umgås med nära och kära. Alla förberedelse som att baka, pynta och förbereda gillar jag väldigt mycket så kände lite jobbigt att åka iväg utan att ens julpynta men faktiskt ändå rätt skönt att slipp detta året. Har varit intensiva år utan någon ledighet och som mest plugg över julen så kan ju varit mycket därför jag varit stressad oxå.

Vår julafton såg inte alls ut som hemma. Här hade ingen julstämning alls infunnit sig. Jag sprang ut dagen innan och köpa varsin present grabbarna hade hittat som ville ha. Letade som en tok efter julpapper. Ingenstans fanns det. Tillslut fann jag någon form av Inslsgningspapper att använda.

På självaste julafton åt vi frukost och när vi kom tillbaka så hade Nisse varit framme med en present som de kikat in i en affär. En jättestor "blommbukett" av klubbor. De blev överlycklig. Sen fick de våra presenter. En varsin träfigur av Hulken och batman som de tjatat om hela veckan PÅ Koh Lipe, sen fick de en nyckelring med deras namn på, pengar att shoppa för i Bangkok och Tosselillabiljetter. De kändes ändå som de var nöjda. Givets älskar väl alla barn att önska sig saker och få det de vill ha. Men vi hade sagt långt innan att det blir Thailand i julklapp och att de kommer får köpa saker där. Vi ska även till deras farfar och fira lite jul när vi kommer hem.

Sen gick Fredrik iväg till tatueraren. Vi andra låg vid poolen hela dagen med lite paus för lunch och glass. På kvällen satte vi oss på hotellets strandrestaurang. Lyssnade på livemusik och försökte få någon form av julkänsla. Fick tyvärr ingen julkänsla trots alla tomteluvor, julgranspynt och julmusik. Men ja det var mysigt ändå. Gick en sväng på stranden, kollade alla restauranger som hade massa julpynt och träffade även en tomte som gav barnen ballonger. Skulle avsluta kvällen med en eldshow men den var så sen så orkade inte sitta uppe och vänta.

Kommer nog få ett ryck att baka massa julgodis när vi kommer hem.