Bangkok (3 nätter)

Vi valde att flyga från Krabi vid 17 tiden för att kunna utnyttja sista soltimmar innan Bangkok. Dock så kunde vi inte ens vara i solen för tatueringarna brände som tusan och planen var ju egentligen att tatuera oss i Bangkok men hittade ingen tatuerar som föll oss i smaken där. Eftersom det tog 2 h med taxi från hotellet till flygplatsen så åkte vid därifrån vid 16 tiden men vi hann iaf packa ihop i lugn och ro.
 
Väl framme i Bangkok så tog det ca 40 min till hotellet från flygplatsen. Det hotellet som vi bokat hette bayoki sky hotell och hade 84 våningar. Väldigt stort hotell märkte vi då man fick åka olika hissar för att ta sig någonstans. Vi fick ett rum på våning 29. Vi blev direkt uppgraderade till en lägenhet. Hsd egentligen bokat ett rum på 3o kvadratmeter. Nu fick en hel lägenhet som säkert var 100 kvadratmeter. Skönt efter att ha bott på lite mindre ytor. Hotellet var ganska slitet, eller iaf det rum vi hade. Men det var ändå fräscht. Utsikten och frukosten ska vi inte tala om. Aldrig ätit på en sådan stor hotellfrukost. Servicen på hotellet var oxå toppen. Så ja jag rekommenderar detta hotell. Alla våra hotell var iof bra på olika vis.
 
Precis utanför detta hotell var en kvällsmarkand där vi shoppade. Den var väldigt billig och man hittade allt från käder till skor, väskor och mat.
 
I Bangkok var planen att vi skulle shoppa, kolla på vattenfall och tempel. Men vi hann egentligen bara shoppa. Barnen var bråkiga och förmodligen trötta, det var oxå väldigt varmt för dem att gå. Jag blev lite dålig oxå så de sista dagarna på resan blev inte som jag tänkt. Men jag tycker ändå i efterhand att det var lagom. Eftersom hotellet var så stort kund eman lätt spendera tid där. Varje våning såg olik ut. Vi tog en foldbåtstur en dag men den var så misslyckad så vi satt typ bara och skrattade åt eländet. Luktade skit av flodvattnet och man såg knapp. Jag såg några häftiga tempel men den båten var ju tsk och så på så svårt att se. Men jag kan tänka mig att åka till Bangkok nästa gång oxå för att utforska mer.
 
Hotellet hade till och med egna vattenflaskor och shampooburkar som såg iut som deras hotell
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0