Julafton i Thailand

Då har jag firat första julen utomlands. Vi valde ju att åka över julen dels för att slippa allt flängande hit och dit. I ärlighetens namn brukar jag känna mig stressad över alla firanden hit och dit. Vi är knappt lediga under julhelgerna och det är även massa fotbollscuper. Däremot älskar jag julen och att få umgås med nära och kära. Alla förberedelse som att baka, pynta och förbereda gillar jag väldigt mycket så kände lite jobbigt att åka iväg utan att ens julpynta men faktiskt ändå rätt skönt att slipp detta året. Har varit intensiva år utan någon ledighet och som mest plugg över julen så kan ju varit mycket därför jag varit stressad oxå.

Vår julafton såg inte alls ut som hemma. Här hade ingen julstämning alls infunnit sig. Jag sprang ut dagen innan och köpa varsin present grabbarna hade hittat som ville ha. Letade som en tok efter julpapper. Ingenstans fanns det. Tillslut fann jag någon form av Inslsgningspapper att använda.

På självaste julafton åt vi frukost och när vi kom tillbaka så hade Nisse varit framme med en present som de kikat in i en affär. En jättestor "blommbukett" av klubbor. De blev överlycklig. Sen fick de våra presenter. En varsin träfigur av Hulken och batman som de tjatat om hela veckan PÅ Koh Lipe, sen fick de en nyckelring med deras namn på, pengar att shoppa för i Bangkok och Tosselillabiljetter. De kändes ändå som de var nöjda. Givets älskar väl alla barn att önska sig saker och få det de vill ha. Men vi hade sagt långt innan att det blir Thailand i julklapp och att de kommer får köpa saker där. Vi ska även till deras farfar och fira lite jul när vi kommer hem.

Sen gick Fredrik iväg till tatueraren. Vi andra låg vid poolen hela dagen med lite paus för lunch och glass. På kvällen satte vi oss på hotellets strandrestaurang. Lyssnade på livemusik och försökte få någon form av julkänsla. Fick tyvärr ingen julkänsla trots alla tomteluvor, julgranspynt och julmusik. Men ja det var mysigt ändå. Gick en sväng på stranden, kollade alla restauranger som hade massa julpynt och träffade även en tomte som gav barnen ballonger. Skulle avsluta kvällen med en eldshow men den var så sen så orkade inte sitta uppe och vänta.

Kommer nog få ett ryck att baka massa julgodis när vi kommer hem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0