Resan bokad!

Okej blev lite impulsivt (men har letat i flera timmar), hade inte tänkt åka just nu och väntat till nästa september. Men vi kände att vi ville komma iväg, egentligen lite längre som till Thailand. Så blir det inte då vi inte vill ta med oss en 1-åring dit pga många anledningar. Vi har alltid sagt att vi vill åka 2 veckor nästa gång men inte blivit av när man har jobb osv. Nu är jag arbetslös och kanske inte helt bra då heller men i veckan fick jag ett besked om min arm och då slog vi till. Jag behöver inte ta ledigt från något eftersom jag redan är hemma och F tar pappaledigt. Kanon!
 
Vi valde mellan Dubai och Lanzarote. Hade prellimenärbokat Dubai och jag är fortfarande sugen på det eftersom det är solsäkrast. Men (det finns alltid ett men) det finns inget att göra där, bara hotell dit vi skulle. Och är man iväg 2 veckor kanske man vill kika runt lite oxå. Plus att det var inga restauranger utan man kunde bara äta på hotellen runt omkring (svindyrt sa solresor). Allt var tydligen dyrt där, shoppingen och utflykter. Sen så är det 31 grader där då och får vår del kanon men kanske inte för lilleman. Om det hade varit en vecka vi skulle åkt så hade valet vara solklart! Sen kostade Dubai med frukost lika mycket som Lanzarote med all inclusive!
 
Lanzarote är det 24 grader kanske lite mer lagom för en varm kille som E. Sen så fanns det strandpromenader vid det hotellet, nära till centrum och shopping så man bara kan gå vart man vill när man tröttnat på hotellområdet.
 
Någon gång är det väl fint väder under de 2 veckor vi ska dit. Det är liksom det enda som oroar mig, vill ha fint väder när man betalt så mycket! Tror och hoppas det blir kanon. Ska bli så skönt att komma iväg, bara vi. Vi behöver komma bort från vardagen och alla bekymmer som uppstått hä hemma den senaste månaden. Rensa tankarna och ladda upp ny energi.
 
Längtar till 8 november:) Bara 4 veckor kvar!
 
/Madelii
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Gud vad skönt! Hoppas ni får en underbar semester!

2013-10-17 @ 20:38:07
URL: http://sussey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0