Elton 2,5 år

Han är en livlig liten kille. Dock tycker jag att han lugnat sig väldigt mycket på senaste tiden om man jämnför med innan. 
 
Han lär sig något nytt varje dag.
 
Han är en sådan kärleksfull liten pojk. Han är å snäll mot lillebror så mitt hjärta smälter varje gång jag ser dem. 
 
Älskar att måla, rita och leka med lera. Han gillar att leka med alla leksaker men mest med lego, flygplan och bilar. Han älskar även att hoppa, hoppa jämnfota, hoppa från soffan och klättra upp på hyllor och bord och hoppa därifrån. Han är helt galen så det gäller att vara med!
 
Favoritdjur är Elefant och apa. Idag när vi var på 2.5 årskontrollen fick han välja två må saker att ta hem för han varit så duktig. Han to 2 elefanter. av alla dessa roliga djur. 
 
Älskar att bada. Han är helt galen och skulle vilja bada varje dag, hela dagarna.
 
Han pratar hur mycket som helst nu. Fast verkar om att det bara är vi som förstår honom. Eller han säger ju vissa saker klart och tydligt men sen slarvar han ju  mycket oxå. Har blivit  bättre på sista tiden och utalar hutr bra ssom helst. 
 
Han sjunger jättemycket och är inte tyst en sekund är hemma. Även på dagis har han börjat sjunga och prata mer. Roligt!
 
Han är jätterolig och säger roliga kommentarer.
 
"Elton kollar på tv så jag passar på att pussa på honom. Då säger han bestämt "Men mamma, jag kollar!"
 
"Mer smörgås säger Elton efter ett antal stycken. Du får vänta för jag ger Leon mat. Jag reser mig upp och frågar, skulle du ha merr? Nääää. Sätter mig ner igen och han säger meeeer. Då säger jag då får du säga ja och inte nej! Han svarar "mamma är en tjat"
 
Möblerade om i Eltons rum. Det första han säger är "wooow! Fiiiint!"
 
Han är inte jätte matglad. Eller det han tycker är gott äter han med god aptit, Det vill säga, pasta, ris och potatis. Sen gillar ha smörgås, ost, knäckebröd och ägg. Inget kött och ingen sås. Han har börjat gilla korv iaf så dett steg åt rätt håll. Men vi oroar inte oss längre, han har hålt på nu i snart ett år och han är inte undernärd och han växer bra. Det kommer när han vill. 
 
Det finns hur mycket som helst att säga om denna underbara, fina, roliga pojk, Min stolthet. Jag spricker av stolthet varje dag!
 
Han var 98 cm lång och vägde 15.5 kg.
Så han lär ju inte få gå in på Ölands djurpark gratis denna sommaren! Haha
 
 
 
 
/Madelii
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0