Vilken dag!

Haft en kanondag! Inga planer, inget jobb, inga kalas, nä inget alls! Började dagen med gofrukost. Sedan bestämde jag mig för att åka in till stan med min stora plutt. Handal lite kläder då han vuxit ur allt i 98/104. Sen var det ju torgfest oxå inne i stan.  Väldigt mysig tillställning i cowboy anda. Man fick klappa kossor och hästar. Åka hölass bakom traktor och häst och vagn och pinnyridning. Allt detta var gratis. Det var marknadsstånd hunduppvisni med polisen, polisbilar som man fick sitta i m.m. Vi hann inte med att göra allt då vi var tvungna att va hemma en viss tid men vi han kika runt på allt och sen fick E välja en sak vi skulle göra, var lite lång kö till pinnyridningen så som tur va så valde han hölass. Det va så mysigt tog väl 15 min att åka runt torget. Första gången han åkte hölass och han njöt. Söta, goa, tacksamma kille! Sen fick han korv och även en stor klubba han tjatat om.  Mysigt dag vi två och med min mamma. Ibland behöver han ju faktiskt göra saker utan lillebror. 
 
Sen åkte min mamma med hem för vi skulle vidare och kolla  är min sambo och lillebror spelade match. Även min syster, styvpappa och min moster med familj var med och kollade så barnen var underhållna hela matchen, annars brukar det inte bli så värst mycket fotbollstittande utan mest springa efter barn ;) 
 
Sen åkte vi alla hem hit för lite mat, prat och gott.  Barnen somnade gott kan jag lova efter denna dagen :) och vilket underbart väder! Har inte ens behövt långtröja och vi kunde till och med sitta ute och äta ikväll. Antar att det kan ha varit sista fina kvällen nu när hösten knackat på denna veckan. 
 
Hoppas er lördag varit lika bra som våran! Nu är jag så trött så ska sova, denna veckan har varit mycket jobb, vilket man inte är van vid. Bokad hela nästa vecka oxå, jag var nog saknad efter 1,5 år;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0