Sessan 💜

AlltsÄ barnen har inte tyckt att husdjur Àr sÄ jÀtteintressanta mer Àn nÀr de var smÄ och började upptÀcka saker. Kan tÀnka mig att det Àr för att de Àr sÄ vana vid husdjur och framför allt hundar och katter. DÀremot gillar de ju de djur som man inte trÀffar pÄ "dagligen". Men iaf sÄ har bÄda börjat kela mer och mer med Sessan den senaste tiden. Jag  blir ju sÄ glad :) Sessan Àr sÄ duktig och har aldrig gjort nÄgot mot dem oavsett om hon blivit störd i sin korg eller annat.  Hon kan ju morra till ibland för att markera,  hon Àr rÀtt tjurig nÀr hon sover men inget mer. Jag Àr förvÄnad eftersom hon Àr en bestÀmd lite dam men hon Àr sÄ duktig. Jag Àr vÀldigt noga med att sÀga till barnen att lÄta henne va och att hon fÄr komma sjÀlv nÀr hon vill nÄgot liksom. DÀrför kanske de inte heller Àr sÄ att de Àr pÄ henne.  
 
Hon sover alltid i deras rum om nÀtterna. Kommer in till oss nÄgon gÄng och lÀgger sig i sin korg pÄ natten. Men hon somnar alltid dÀr inne nÀr jag nattat barnen. Som om hon vaktar dem Ät oss. IgÄr hittade jag henne i Eltons sÀng bredvid honom. Aldrig hÀnt innan och det var sÄ sött sÄ var tvungen att ropa pÄ sambon, som lÄtsats att han inte tycker om henne ( fast det vet jag att han gör). ;)
 
Nu om kvÀllarna sitter Leon och klappar henne i soffan. Hon Àlskar ju att gosa och Àr en riktig knÀhund. Hon har vÀl mÀrkt att barnen blivit större och utnyttjar lÀget ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0