Gävle

I veckan var jag i Gävle igen. Tågresan dit gick bra och på kvällen så struntade jag i att följa med resten av klassen på middag. Vi var 3 stycken som gick och handlade lite gott och snackade på hotellet.  Så himla skönt att bara vara. Det blev 2 intensiva dagar i skolan innan det var dags för hemfärd igen. Resan hem gick oxå bra, som tur väl va. Förra gångrn var ju ingen hit direkt! 
 
Jag fick ett glädjade besked. Gjorde en omtentamen den 22 dec eftersom jag hade 1 poäng ifrån på första tentan. Surt! Men den här gången klarade jag att och hade till och med några poäng över godkänt! Denna känslan alltså. Blev så glad att jag hoppade så läraren sa, ojdå blev du så glad. Men egentligen blev jag nog mest lättad. Denna pressen som varit denna hösten är helt sjuk. Ibland undrar jag om det är värt att och jag hoppas verkligen det. 
 
Känner mig så stolt över mig själv. För det är inte lätt när man hamnat efter. Med småbarn som blir sjuka titt som tätt och jag som blev sjuk på kuppen. Antar att det är all press och stress jag lägger på mig själv. Nästa kurs börjar direkt och det är svårt att ta igen. Håll tummarna nu för sista tentamen i matte som är på onsdag. Jag har inga förhoppningar eftersom jag fattar noll av den kursen. Sen var mitt mål att bara kunna få plugga vidare vårterminen, vilket jag får nu när jag klarade omtentan :) klarar jag inte geometrin så får man göra omtenta igen. Inte hela världen men kan vara svårt att veta vad man ska plugga på när man fattar noll och ingenting. Plus att vi har en mattebok på engelska, ingen bra kombination kan jag lova! Sen är det jobbigt att ligga efter som sagt men jag har förhoppning om att vårterminen blir bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0