Termin 6/8

Nu var termin 6/8 igång. Det är egentligen helt sjukt. Om 1 år och 4-5 månader ( beroende på när examensarbetet är klart) så är jag färdigutbildad. Måste hela tiden räkna ner för att se målet. Så om 1 år har sista kursen dragit igång, vilket är examensarbete i 20 veckor.
 
Nu har iaf första kursen för vårterminen dragit igång och ärligt talat har jag noll energi kvar. Har varit en tuff höst, en omtenta som hänger efter hela tiden i engelska gramatik. Har verkligen inte tid eller ork att läsa en helt ny kurs med en gammal skit tenta efter mig. Skrev omtenta i torsdags och jag är bombis på att få göra en omtenta till. Jag får hjärnsläpp på salstentor och jag har nog inte klarat en enda på första försöket. Eller jo en av mattekurserna.  Jag hatar den pressen och oron veckan innan och när man väl sitter där i salen blandar man ihop allt. Nä fy. Efter en salstenta känner man sig hjärndöd, minns aldrig hur jag kommit hem härifrån. 
 
Iaf kursen vi läser nu är estetiska lärprocesser. Många innedagar och ganska mycket att göra i kursen. Skapande, skrivande m.m. är inte jätteinsatt vad vi ska göra men tror det innehåller musik, drama och bild. Jag har längtat efter denna kursen sen vi började läsa men nu känner jag mig bara matt och vill att denna termin ska vara över. 
 
Tagga tagga nu kör vi hela vägen! Snart i mål! Hejaheja!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, snart är du i mål, vad skönt. Estetiska lärprocesser låter riktigt intressant, kul att få vara kreativ. Hoppas det går bra denna terminen, en uppgift i taget så ska det gå.

2018-01-16 @ 09:23:32
URL: http://elsapingvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0