Koh Lipe

Nu än är vi på Koh Lipe. Som vi hört så mycket gott om. Kallas även för lilla Maldiverna. Nu har jag aldrig varit på Maldiverna så kan inte jämföra men efter 2 dagar här så kan jag tänka mig varför. Kritvita stränder turkosblått klart vatten. Helt fantastiskt fint.
 
Vi har hunnit prova 3 stycke stränder. Den vi upplevde med finast vatten och sand kommer vi nog spendera de flesta av dagarna på. Det tar även bara 5 minuter att gå dit från vårt hotell. Vi har testat sunrise Beach, Pattaya Beach och suset Beach. De andra stränderna var en bit att få i denna värmen och den ena var inte så barnvänlig med mycket stenar i vattnet. Pattaya Beach var helt okej så där kommer vi nog gå igen. Men sunrise Beach var bäst, än så länge. Finns ju fler.
 
Hotellet vi bor på ligger mitt i centrum, vid walking streeat. Enligt oss ett perfekt läge. Nära till allt, både mat, shopping och stränder. Detta stället är lite mer liv och rörelse än det hotellet vi bodde på Koh Lanta. Två olika saker och det är kul att uppleva både och. Hotellet vi bor på nu heter Ricci house. Vi har frukostbuffé på hotellet och den var toppen fanns mycket att välja på. Men som med allt annat så lär man väl tröttna efter några dagar. 
 
 
 
 
Rummen var över förväntan. Nyrenoverat och fräscht. Vi är så nöjda än så länge. Vill inte hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0