Tabata

Älskar att träna tabata. Intensivt,  tufft och roligt. Går på det varje söndag med en förening och det är så roligt. Älskar att känna mig helt slut i varenda kroppsdel efter ett pass. Man blir pigg i huvudet på något sätt och somnar gott sen. Träningsvärk  smyger sig på dagen efter och man vet att det ger kroppen något.  Ikväll har jag fått med sambon på ett tabata pass som jag själv snickrat ihop. Och ja båda varvet slut efter.  Känns gött i kroppen nu när man ska lägga sig i sängen och kolla på film. Då kan man somna med gott samvete. 
 
Jag har tränat nu sen årsskiftet i idrottshallen här i byn. Nära och bra.  Det är många olika pass i veckan och vissa dagar har man 2-3 pass att välja på. Jag får på tabata pp söndagar. Medelgympan på måndagar och cirkelfys (mördarpass) på onsdagar.  Snart sätter fotbollen igång oxå och det längtar jag efter.  Målet är att träna fotboll så gott det går och spela minst 1 match i år. Får se om det går att uppnå det målet för än vet dem inte om det blir någon serie för vårt Damsjuan lag. Det är tydligen inte tillräckligt med folk. Håll tummarna!  
 
Men som sagt jag älskar att träna. Det är så roligt att hitta någon träning man tycker om. Annars är det inte värt att träna tycker jag. Ska man träna ska det vara roligt,  då kommer motivationen på köpet!
 
Hopprepsträning är oxå skoj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0